CARIDA ACADEMY

CARIDA ACADEMY

Star Wars Legion: Battrep 200125

2020. január 27. - LtPetya

A szombati napra meghirdetett játéknapon végül csak Krivényi Ádámmal volt szerencsém játszani, lévén aktív játékosként csak ketten jelentünk meg. Viszont két nézőnk is akadt, úgyhogy végülis a magokat elhintettük. Bevezetőnek még annyit tennék hozzá, hogy 2 db 800 pontos meccset játszottunk, amikben aktívan használtuk a frissen megjelenő kiegészítőket, így elég sok új élménnyel gazdagodtam.

darth_vader.jpg

1. meccs

Első meccsünkön volt szerencsém kipróbálni a frissen megjelent Crashed Escape Pod kiegészítő küldetéskártyáiból egy adagot Ádám jóvoltából, úgyhogy fogtam derék lázadó hadaimat és megpróbáltam megmenteni a szegény droidokat a Birodalom esetleges kegyetlen fogságától.

A küldetés kondíciói érdekesek voltak. A pályára felkerült 5 token arccal lefelé. Ezekből az egyik jelölte, hogy az 1. kör végén hova fog érkezni, jobban mondva becsapódni a pod. Az egyik játékos tudta, hogy hol van ez a hely, a másik viszont minden egységre Scout 1-et kapott a deploy szakaszban. A maradék körökben a pod-al érkező két droidot kell elfogni és a lehetőleg a saját deploy zónába kísérni. Ez eddig szép és jó, de a játék végül más lapokat osztott.

*Ide kép jönne, de a blogmotor egy kalap sz*r, ezért elforgat mindent, amit feltöltök. Majd megpróbálom pótolni.

Seregem egyszerű felépítésű volt, Leia és Han vezetett 3 osztag ionnal és specialist trooperes osztagot, két pucér kommandó és melléjük egy osztag füstgránátos, illetve két páncéltörő AT-RT. A sereg arra épült, hogy két új dolgot kipróbálhassak, ebből az első a smoke granade, a második a rebel trooper specialist.

smoke_20grenades.pngswl52-53_a2_card_rebel-trooper-specialist.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A smoke nagyon aranyos kis eszköz, akcióból lehet range 1-re eldobni, ahol is a token range 1-es környékén mindenki, aki benne van (trooperek igen, járművek nem), az kap egy cover 1-et, viszont ha a füstből akarunk kilőni, akkor a védekező is kap covert. Han és a kommandósok szeretik az ilyesmit.

A specialista, bár kimerítős (exhaust), mégis praktikus a csapatban, mert ingyen válaszhatunk egy Surge, vagy egy Dodge tokent. Ha ionozunk is, akkor máris megéri a recover akciót alkalmazni az aktuális osztagán.

Ádám serege: Palpi és elmaradhatatlan Royal Guard kísérete, egy lángszórós dewback és generic commander, illetve egy kalap stormtrooper az új játékszerekkel felszerelve.

swl52-53_a2_card_stormtrooper-captain.png

swl52-53_a2_card_t-21-stormtrooper.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az egyik új fegyver, a T-21, bár drágább, mint a DLT, mégis elvetemült lehetőségeket nyit meg a felhasználója előtt. Rögtön +4 kockát hozzácsap a poolhoz, illetve a 2 darab crit surge is meglepően jól működik, mert hatékonyabb, mint az Impact a járművek ellen, a crit meg a normál gyalogosoknak is nagy ellensége. Arról nem is beszélve, hogy egy távcsővel felszerelt osztag 4 kockát dobhat újra egy Aim token áráért!

A captain egy exhaust áráért egy aktivációra figyelmen kívül tudja hagyni a suppression hatásokat. Tokent nem tud magáról levenni, de cserébe nem is számítanak, így marad a 2 db akció. Extraként kap egy Training slot-ot, amibe ez a drágaság simán beilleszthető:

offensive_20push.png

 

Kimerítésért egy mozgás után kapunk egy ingyen Aim tokent. Nice!

De térjünk vissza magához a csatához. Már az első körben pofátlanul előrenyomultam és igyekeztem minél több birodalmit átsegíteni a túlvilágra, mielőtt Palpi és népes kísérete akcióba lendülhetne. Ehhez tökéletes segítségemre voltak az Aim tokenes kommandósok, illetve a range 4-ben operáló AT-RT-k, akiknek az Impact képessége működik a Dewback-en (szerintem)! Ellenfelemtől pedig elpártolt erre a körre a kockák istene, mert védődobásai rendre mellémentek. Aztán a kör végén jött a feketeleves, mert megérkezett a pod…...

swl43_crash-landing.png

A kártyán látható adatok önmagukért beszélnek, összesen 8 osztag kapott a becsapódás áldásából, ebből 6 az enyém volt. Öröm az ürömben, hogy a hatás nem Blast-os, tehát lehet használni a cover bónuszokat, viszont ha minden egységedre dobsz egy adag crit-et, akkor nem kell ilyenekkel vacakolni. Kb. 10 egységem hullott el, ami az ígéretes kezdés után erősen visszavetett. Ilyen mértékű megfogyatkozás mellett nem is gondolhattam a droidok elkapására, mert minden tűzerőre szükség volt a Palpi&Guard vándortársulat feltartására, akik 2 kör alatt két komplett gyalogososztagot + a járműveket ( Palpi egymaga a két AT-RT-t ) nyírtak ki. A végén a Birodalom tisztségviselői olyan szinten megfogyatkoztak, hogy a győzelem az enyém lett. Összeségében egy remek meccse volt, szokatlan kondíciókkal és az ebből fakadó meglepetésekkel. Az új képességek jól működtek, a kockák is egy-két blamától eltekintve hozták az átlagot.

2. meccs

Időnk még volt, ezért egy újabb összecsapást készítettünk elő. Ádám serege a Veers, 4 storm, 1 DT, 3 db motor listára változott, az enyémbe pedig Leia, Sabine, 4 iontroopa, 1 tányérágyú és két lángszórós lépegető került.

A küldetés a ládakergetés lett, aminek kifejezetten örültem Sabine miatt, pedig eddig még sosem volt szerencsém a csajjal, egyedül az általam ajánlott 3 db mocis osztag aggasztott, főleg, hogy nem összpontosítva lettek felhelyezve, így bárhol felbukkanhattak a pályán a gyorsaságuknak hála. A meccs még jól is indult, mert a motorokat sikerült viszonylag kordában tartani, illetve ellenfelem egyik ládára áhítozó osztagát is iszonyat megtépáztam egy szerencsés lövéskörrel, viszont viharfelhők is gyűltek, ugyanis a lépegetőket elég jól sebezték a motorok, illetve a T-21-es stormtrooperek. Extraként Ádám csapatai összeálltak egy 4 osztagos bolyba az egyik központi tereptárgy mögött, ami csak egy ugrásra volt Sabine-nak és az aknáinak, ami viszont olyan lehetőséget kínált, amit nem akartam kihagyni. Így viszont magától értetődött a második körben kijátszott kártyám:

 explosions.png

Sabine beugrott, ledobta a két aknát és a command kártyás mozgásával besétált melee-be a Death Trooperekkel és ezzel a lendülettel robbantottam is az aknákat. Node egy olyan probléma lépett fel a mesteri tervem kivitelezése közben, hogy ezek a fránya aknák megijedtek a Birodalom fegyelmezettségétől és csesztek megsebezni őket. Sabine bezzeg kapott sebet tőlük, mert a piros védőkockák a kezemben ön- és közveszélyesek. A folytatás elképzelhető, a DT-k nyomtak egy disengage-t és a leányzó bucira lett verve, ez pedig olyan morális válságot okozott a seregemnek, hogy innentől fogva nem tudtak lőni. A végső megaláztatás az volt, hogy egy full találatos lángszórós támadásomat a DT-k kézből kivédték (lopott beskar lehetett a dologban :D ). Innentől már dobozhátrányban voltam, Ádám pedig okosan eldugta a két fix ládáját és már erőből mozdult a következőre. A harcot külön kitüntetéssel zárta Veers, aki a csatamező közepén álldogált körökön keresztül, dacolva az ion, lézer és orbitális csapások súlya alatt. Az eredmény vereség, de a játék maga rendkívül izgalmas volt és az Offensive Push-os stormtrooperek félelmetes ellenfelek lettek, illetve a motor fóbiámból sem sikerült kigyógyulnom.

Ezzel a két izgalmas meccsel zárult a nap, ahol bár kevesen voltunk, mégis megérte elmenni. A jövőben os igyekszünk majd hasonló napokat szervezni, remélhetőleg már több játékossal :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://carida.blog.hu/api/trackback/id/tr9315430240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása