Új vizekre evezünk a blog "történetében", úgyhogy jöhet az első battrep!
Reményeim és lehetőségeim szerint igyekszem majd minden meccset dokumentálni, főleg, ha olyan érdekes dolgok történnek benne, mint a tegnapiban. A nyitóképen a remek főnök-beosztott viszony a Birodalomban az előrenyomulás jegyében :D
Figyelem, a poszt nagy felbontású képeket tartalmaz!
Betegségek, kedvetlenség, feleségszerzés okán az idei évben nem igazán játszottam eddig. Nem csak a Legion, hanem a többi hobbi is megsínylette ezt az időszakot, de tegnap Máté barátommal végül sikerült egy jó kis meccset összehozni. Bár maga a játék csak két körig tartott, de több tanulságot is sikerült belőle levonni, illetve a saját seregépítő elveim is átértékelésre kerültek. A képek, szöveg és jelölések segítségével igyekszem majd bemutatni, hogy mi történt a pályán és hogy mire érdemes figyelni.
Setup
Íme a pálya. Egész szellős, igazából minden fajta harcászatra alkalmas. A barikádokat még a küldetés paraméterek kihúzása előtt felhelyeztük, a füves részek és a kráterek light coverként lettek definiálva. A platókra a lépcsőkön büntetés nélkül, a széleken sebesség csökkentéssel lehet feljutni.
Küldetés:
Intercept The Transmissions, The Long March, Limited Visibility
Az első Condition természetesen a Minefield volt, ami rebel játékosként sosem volt kedvemre, illetve az FD turret miatt a Deployment sem volt mindegy számomra. A végén a fenti kártyák maradtak.
Petya serege:
Leia (Improvised Orders),
Rebel Officer
Rebel Troopers (Z-6 trooper, Rebel trooper)
Rebel Troopers (Z-6 trooper, Rebel trooper)
Rebel Troopers (Z-6 trooper, Medical droid)
Fleet Troopers (Scatter Gun, Fleet Trooper)
Rebel Commandos (Sniper, Duck and Cover, Recon Intel)
1.4 FD turret (Barrage Generator)
AT-RT (Rotary Blaster)
AT-RT (Rotary Blaster)
Máté serege:
Veers (Commanding Presence)
Imperial Officer
Stormtroopers (DLT + trooper)
Stormtroopers (trooper)
Snowtroopers (Flame, trooper, "piros" gránát)
Boba Fett (Hunter, Recon Intel)
Scout Troopers (Sonic, Environmental Gear, Recon Intel)
Speeder Bikes
Speeder Bikes
Volt még pár upgrade, amire nem emlékszem, a lényeg, hogy 799 pontos volt az én 800 pontommal szemben.
Máté seregében ott volt két mumusom is. Az egyik a mocik, amik jól játszva iszonyat potens egységek, ellenfelem ráadásul elég rutinosan kezeli őket. Gyorsak, nagyot lőnek és nem is egyszerű lelőni őket, főleg a hősöknek nem, akik kicsit sebeznek, de azt stabilan. A másik a lángszórós snow. Lassúak, de ha beérnek, akkor kő-kövön nem marad. Extraként rajtuk volt a "piros gránát" is, hogy megdobja a crit esélyeket. Bobát nem kell senkinek bemutatni, kicsiket sebez alapból, de nagyon fürge és jól eldugható megfelelő terepviszonyok között. Itt a tudatos küldetésválasztásnak hála kihúztam a méregfogát (dobozkergetés helyett lett a transmission).
Az én seregemben a "megszokott" AT-RT-k mellett ott volt a FD turret is, ami részemről nagyon teszt jellegű volt. Ugyanez vonatkozott a Z-6-ra és a Fleet Trooperekre, mert sosem bíztam igazán a fehér kockákban. Koncepcióm a sok trooper és az ezzel járó elsöprő tűzerő, illetve a dodge tokennel támogató hősök voltak.
1. kör
Felállás után mindkettőnk Scoutjai a középső cél és az ezzel járó jobb pozíció felé törtek. Nekem előnyöm volt, mert rögtön hármas mozgást mehettem, illetve az első kijátszott Command kártyám a No time for Sorrows volt, ezért még egy extra mozgást is megléphettem. A kommandósok a korai aktivációnak hála beszaladtak a light covert biztosító kráterbe, ahonnan bíztam benne, hogy nem fogják majd őket kirobbantani. Ebben segítségemre volt a heavy cover és a limited visibility. Az időjárás miatt a szokásos dodge token miatt pofátlan módon egy Standby token lett az utolsó akcióm eredménye.
Ez utólag megnézve nagyon jó ötlet volt, mert a limited visibility miatt, ha ellenfelem bármivel rám akart lőni, akkor be kellett jönnie a Standby hatótávjába. Máté scoutjai szerencsémre a fedezéket sem bírták teljesen kihasználni. Érdekesség, hogy ez a Standby sugara kb. lefedte a turretem range 4-es hatósugarát. Végül a token nem került felhasználásra, mivel a Birodalom nem merészkedett range 2-n belülre. A Scoutjai végül kidobtak egy aknát a kettőnk közti területre, illetve az én oldalamról nézve, jobb oldalon a mocik meglőtték az AT-RT-t, aki egy sebet kapott. Cserébe viszont a direkt visszatartott Fleet Trooperek berohantak és elnyomtak egy 4 sebzéses támadást, így az egyik moci leesett. Ennyi volt az első kör.
Ezen, a második kör elején készült képen mutatnám be a Standby (első kör) által lefogott területeket. Természetesen a Limited Visibility miatt volt ilyen sikeres a terület lefogás, plusz egy kis szerencsém is volt, hogy ellenfelem csak a köre végén húzta ki a motorok tokenjeit. Bárminemű előrenyomulás esetén rögtön enyém az első lövés, tudat alatt, de tökéletes lefedés jött létre.
2. kör
Máté benézte és egy orbital Veers kártyát játszott ki, holott a Limited Visibility még csak range 3-at engedett. Én egy Somebody Has to Save Our Skin-t választottam, hogy Leia aktitvációja után rögtön ugratni tudja a Kommandósokat. Leia berohant a sztyeppére, és adott a Kommandósoknak egy dodge tokent, illetve egyet magának, rögtön utána pedig aktiváltam is őket (a Command kártya miatt) és adtam még egy dodge tokent. Ezután már nyúltam is a kockákért, Máténak pedig ez volt az utolsó csepp a pohárban, ezért felrobbantotta a Sonic aknát. A hatás döbbenetes volt, mert bár nekem ráment 1 dodge tokenem, de egyikünk sem szenvedett sebzést a védődobásoknak hála. Egyedül a fejenként 2 Suppression token emlékeztetett az aknára! Ezután ellőttem a támadást, amivel sikerült 3 Scout troopert levennem. A Kommandósaim még elszenvedtek egy motoros támadást, de annyira nyakig ültek a kráterben, hogy csak 1 embert vesztettek, illetve még egyet a stromtrooperek miatt.
A jobb oldali fronton a magányos motor ellen dobtam egy 7 hites Fleet támadást. Majdnem sikerült levédeni :D
A Snowtrooperek benyomultak az erdőbe, de egy ritka szerencsés AT-RT lövésnek hála 4 emberüket is lelőttem, ráadásul Boba is 4 osztaggal nézett szembe tökegyedül. Innentől kezdve már elég erős emberelőnybe kerültem, ellenfelem ezért feladta a játékot.
Összegzés:
Rövid, de tartalmas meccs volt. A körülmények istenigazából egyik félnek sem kedveztek, főleg a lőtáv miatt. Ha nincs ennyi szerencsés dobásom az elején, akkor ellenfelem könnyen fölénybe kerülhetett volna a Stormtrooperek aim-es tűzereje miatt, akiket iszonyat támogatni tudott volna Veers, meg a generic commander. A Commando előretörése hazárdjátéknak tűnik, akkor is annak tűnt, de végül ez döntötte el a meccset, mert az első körben meg tudták fogni a Birodalom térnyerését. A Standby pedig nagyon hasznos és elrettentő, ha türelmesen és logikusan használjuk, főleg így, hogy megjött hozzá a range növelő upgrade.
Saját magamnak pedig komoly lecke volt, hogy ne becsüljem alá a fehér támadókockákat. Az én maximalista elvárásaimnak sosem fognak maradéktalanul megfelelni, de egy kis szerencsével sokat dobhatnak a játékomon.
Máténak meg külön gratulálok, hogy nem borította rám az asztalt, amikor rájött, hogy minden védődobásomban minimum egy dodge volt :D