Tegnap az FFG pofátlanul merényletet követett el ellenünk. A nagy számú sérült között sokan nyáladzanak, illetve a pénzüket siratják. Én pl. pont csajozásból jöttem, a cikk elolvasása után nem jutott eszembe a nő neve....
Node lássuk, hogy az előzetes információk alapján mire is számíthatunk a két jómadártól.
Sabine Wren
Bevallom sosem voltam egy übernagy Rebels rajongó. A sorozat hőseivel, illetve történeteivel még el-el voltam, de az kifejezetten zavart benne, hogy a Birodalom milyen mértékben töketlen és hülyére vehető (kivéve pár nagyágyút). És most itt van nekünk Sabine, hátöö, a kiherélt mandalori kultúra (RIP Republic Commando) miatti siránkozásom miatt inkább nem írnék a karakterről részletesebben, inkább lássuk, hogy mit tud az ifjú hölgy a terepasztalon!
Jump 2: Nem hiába van jetpack a leányzó hátán, egy akcióért cserébe simán átugorja akár a kettes magasságú tereptárgyakat is. Tehát kb. mindent.
Gunslinger: Han képessége visszaköszön. Sabine egy távolsági támadás után végrehajthat még egy távolsági támadást egy másik célpont ellen.
Impervious: Védekezés közben, ha a támadó Pierce-t akar használni ellenünk, akkor a Pierce értékének megfelelő mennyiségű védőkockával gyarapodik a kockaállományunk. Ne feledjük, hogy a Pierce ettől még működik!
Nimble: Védekezés közben, ha elköltünk egy, vagy több Dodge tokent, akkor kapunk egy Dodge tokent.
Sabine 5 élettel rohangál és 2 a Courage értéke. Nem túl sok, de a védekező karakterisztika és a piros védőkockák miatt nem is kevés. Miért is? Hát mert van itt nekünk Surge tonnaszám. Támadáshoz Crit, és még a védekező is aktív!
A hármas sablont használhatjuk a mozgáshoz, ez pedig iszonyat nagy sebességet biztosít, úgyhogy Fett után van még egy ládaszedegetőnk. A jetpack miatt pedig ugyanolyan gyorsan ki tudunk mászni a slamasztikából, mint amilyen gyorsan beleestünk.
Gyárilag a pisztolyaival van felszerelve vegyesfelvágott kockákkal és range 1-2-vel. A Gunslinger mellett ez bőven elég. A Pierce 1 pedig csak hab a tortán.
Fejlesztések:
The Darksaber: 25 pontért kapunk egy 5 fekete kockás közelharci fegyvert. Jár hozzá a Dauntless jelző, ami által a Rally step-ben, ha van rajtunk Suppression token, de még nem vagyunk pánikban, akkor bevállalhatunk még egy Suppression tokent, hogy végrehajthassunk egy ingyenes mozgás akciót.
A kard birtokában közelharcban immunisak leszünk a Pierce-re!
A fegyver maga Impact 1 és Pierce 1.
Van egy Command kártyánk is!
Legacy of Mandalore:
3 pip és Sabine, illetve két másik másik trooper osztályú egységünk részesül az order örömeiben.
Sabine Inspire 1 képességet kap az aktivációja idejére. Ha pedig a két order tokent Commander, Operative, vagy Special Forces egységünk kapja, akkor választhatnak maguknak egy Aim, vagy egy Dodge tokent.
Konklúzió:
Sabine egy iszonyat mozgékony és defenzív egység. A Darksaber birtokában pedig 10 ponttal olcsóbb, mint a pucér Luke! Úgy érzem, hogy lesz itt egy kis trónfosztás, mert amíg Luke nem kap minimum egy Master of the Force fejlesztést, addig Sabine simán átveszi a feladatkörét. Vader és Luke megérett a ráncfelvarrásra, remélem az FFG fordít majd erre egy kis figyelmet.Visszatérve hősünkhöz, jobban mondva operatív egységünkhöz, a meglévő információk alapján a Lázadók végre megkapják azt az agilis, de mégis önfenntartó egységet, ami régóta hiányzott a repertoárjukból és ez így van jól!
És itt vágjon belém a villám, ha rárakom a sisakot, ezzel eltakarva a csinos pofáját :P
Bossk
Megjött a kedvenc trandoshan fejvadászunk, hogy szétcsapjon a mocskos lázadók között, illetve begyűjtsön pár wookiee skalpot.
Bounty: egy kis fejpénz mindig jól jön. A felpakolás után elhelyezhetünk egy victory tokent az ellenfél egyik Commander, vagy Operative rangú egységére. Amennyiben Bossk adja meg neki a végső döfést, akkor nyertünk egy victory tokent a végelszámoláshoz. Sima ügy.
Enrage 3: Ha 3, vagy több sebzés van Bosskon, akkor a Courage értéke megszűnik. Magyarán immunis lesz a Suppression tokenekre (nem osztható ki neki). Nincs akció vesztés, nincs pánik, csak úgy mint Vader-nél. Továbbá megkapja a Charge képességet. Ez már ismerős lehet akár Luke-tól, vagy más közelharci egységtől. Mozgás akció után végrehajthatsz egy ingyenes melee támadást. Természetesen az aktivációnkénti 1 darab támadás továbbra is érvényes, úgyhogy nem rohangálhatunk körbe-körbe és üthetünk le mindenkit.
Expert Climber: Amennyiben mászásra kerül a sor, akkor Chewbaccához hasonlóan Bossk sem dob kockákat az esetleges kapaszkodás közbeni sérülésekre.
Regenerate 3: Bossk aktivációjának végén minden meglévő wound tokenje, után kapjunk fel egy-egy fehér védekező kockát, de max hármat! Eldobásuk után minden érték, ami nem blank, az levesz rólunk egy sebet. Wow!
Unhindered: Hősünk mozgás közben figyelmen kívül hagyja a terep hátráltató hatásait. Az esetleges fedezékek átugrálása mindig praktikus, főleg, ha már él a Charge képességünk.
7 HP, 2 Courage és fehér védőkockák. Végre a Birodalom is átérzi, hogy milyen Chewbaccának lenni! Kettes mozgás és csak offenzív surge, de az legalább az Crit.
Bossk nem a közelharci egységek sorát gyarapítja és bár ott is helyt állna, de tartok tőle gyorsan elhullana. Az ő ereje a távolsági támadásokban fog kijönni, úgyhogy jobb, ha jól elspájzoljuk valami fedezék mögé. Miért is?
Hát mert itt van neki a kedvenc fegyvere, ami range 2-4-ben operál! 1 piros és 4 fehér kockával lőhet, de cserébe van neki egy Pierce 1 és egy Suppressive jelzője! Imádom!
Fejlesztések:
Hunter: Amennyiben egy sérült (wound tokennel rendelkező) trooper egységet támadunk, akkor a támadó kockák eldobása után kapunk egy aim tokent (amit persze felhasználhatunk rögtön a kockamódosításnál). Az 1 HP-s egységek nem lehetnek sérültek, mert rögtön meghalnak, szóval ez a fejlesztés leginkább a hősök, illetve az egységenként több HP-val rendelkező osztagok ellen jó. A mezei gyalogok immunisak rá, bár kétlem, hogy ez vigasztalná őket, amikor bekapják a lövéseket.
Endurance: az egység aktivációjának végén lekaphatunk róla egy Suppression tokent. 6 pontért egész baráti, főleg olyanoknak, akik hivatásos szinten gyűjtik a sárga tokent.
A Command kártya:
Lying in Wait
3 pip és Bossk kap egy ordert és egy Sharpshooter 1 jelzőt (eggyel csökkenti a célpont cover értékét)
Extraként ellenfelünk minden egység aktiválása után Bossk kap egy Aim tokent! Jézusom, mihez kezd annyi tokennel? Kb. ha a végére hagyjuk a srác aktiválását, akkor a végtelenségig újradobhat!
Konklúzió:
Mit ad nekünk Bossk? Távolról lefekteti az ellenséget, tehát pontosan azt, amire az AT-ST-t szoktuk használni. Csak neki több az újradobás, ráadásul kötözi magát. Életveszélyes lesz, ha befészkeli magát egy toronyba, ahol rálát mindenkire. Kíváncsian várom a többi Command kártyáját, amik még jobban meg tudják fűszerezni ezeket a hasznos képességeket. Az ára úgy látszik 85 pont, ami nagyon barátinak tűnik. Simán kiválthatunk vele egy sniper team-et.