Gyerekkoromban mindig tátott szájjal néztem a Birodalom Visszavág Hoth-os jeleneteit, főleg a végső csatát, ahol az AT-AT brigádok szépen, komótosan átsétálnak a lázadók védelmén és közben mindent és mindenkit felszámolnak. Csodálkoztam is, hogy milyen bátrak ezek a lázadók, hogy lőnek minden csőből, a lépegetők meg meg sem érzik, de ők csak lőnek. Utólag már okosabb lettem a fegyvereik "technikai" paramétereit illetően, így pár dolog a helyére került. És egyszer csak betoppant a Legion világába a "tányérágyú", hogy rendet tegyen a birodalmi járművek között....
1.4 FD Laser Cannon Unit
Support keretünk kárára helyezhetjük a harcmezőre ezt a drága páncéltörő ágyút, és a "drága" jelző itt nem az árára utal, ugyanis 70 pontért nem is tűnik rossz vásárnak.
Full Pivot: Ha pivot akciót hajtunk végre, akkor 360°-ban forgathatunk a 90° helyett. Fontos, hogy a pivot is akció, tehát triggerelni tudja pl. a Standby-t! Viszont nem mozgás akció!
Sentinel: Standby token birtokában range 2 helyett range 3 a reakciós távunk.
Stationary: Egységünkkel nem hajthatunk végre mozgási akciót. Hát ez szívás, mert ahova lerakjuk a fegyvert, az bizony ott is fog maradni. Egyedül az Advanced Positions alkalmazása esetén tudunk vele egy egyes mozgást elvégezni a lerakási fázisban. Leia "No time for Sorrows" kártyája szintén nem segít a későbbiekben!
Szóval van itt nekünk egy helyhez kötött fegyverünk, ez eddig nem túl szimpatikus, de hátha a fegyverzete kárpótol minket. Fő fegyverünk egy 5 fekete támadókockás, Impact 2-es, ami range 1-4-ben operál, ráadásul még egy hit surge is a segítségünkre van! Ha esetleg szorulna a hurok, akkor közelre még ott a 4 fehér kocka, amikkel legalább körbe tudunk lőni. A védelem követi a rebel szabványt (fehér kocka + surge).
A 6 élet és a kettes Courage érték egész jó, mivel így a potenciális veszélyt jelentő sniperek sem fognak minket1-2 kör alatt szétkapni.
Fejlesztések:
A fejlesztés kimerítéséért cserébe az order kiosztásoknál megkínálhatjuk az egységünket is eggyel. Egy Recover akcióval újra aktív állapotba hozhatjuk.
Ha keveselljük a meglévő tűzerőnket, akkor a fenti fejlesztés kimerítésével 2 fehér kockát adhatunk a támadásunkhoz, illetve fegyverünk megkapja a Suppressive jelzőt, amitől extra Suppression tokent oszt ki a szerencsétlen célpontnak. Fontos, hogy csak a fő fegyverre alkalmazhatjuk, a kézifegyverekre nem!
Ugyanolyan, mint fenti kollégája, csak itt 1 fekete kocka és egy Impact 1 lesz a jutalmunk. Mindkettőt újra aktiválhatjuk egy Recover akció után.
Konklúzió:
Hát, elég vegyes érzéseim vannak ezzel a fegyverrel kapcsolatban. Pontra nem vészes és a tűzereje is meggyőző. Viszont nagyon sok tényező befolyásolja a tevékenységét/hatékonyságát. A mozdíthatatlansága miatt a Long March kategóriájú küldetéseket nem szereti. Szintúgy a sűrűn beépített terepet, ezért a küldetés kiválasztásnál muszáj lesz úgy alakítanunk a húzogatást, hogy ágyúnk jó helyre kerülhessen, ráadásul ki is tudjuk használni a hatalmas lőtávolságát. Nem egyszerű feladat, az már biztos,de már láttam pár meccset, ahol két darab turret simán lehozta a meccset a jó elhelyezésnek köszönhetően. Tesztelgessük és meg fogja hálálni a törődést.