Chewbacca haverjai is szeretnének besegíteni a Lázadó erőknek. Lássuk, hogy mit tudnak letenni az asztalra, ha lerakjuk őket az asztalra! Ezért a szójátékért tuti Jabba hűtőjében végzem :D
75 pontért 3 darab nagyra nőtt szőrmók csatlakozik a seregünkhöz, fejenként 3 élettel! Bárminemű bővítés nélkül 9 HP-s osztag, ami rekord a generic trooperek között. Itt zárójelben megjegyezném, hogy az új Medic egységek 1 charge áráért 1 db 3 HP-s vukit képesek visszarakni az asztalra.....
Charge: Egy mozgás akció után végrehajthatunk egy ingyenes közelharci támadást. A közelharci fegyverzet figyelembe vételével ez egy elég praktikus képesség, arról nem is beszélve, hogy szőrös barátaink így is védik magukat az ellenfél tüzétől a Melee áldásának hála. De erről majd lentebb.
Expert Climber: Amennyiben mászásra kerül a sor, akkor nem kell kockákat dobnunk az esetleges kapaszkodás közbeni sérülésekre.
Indomitable: Rally közben a szokásos fehér kockák helyett pirossal dobhatunk az elszenvedett Suppression tokenek eldobására. Mivel az akciókat mindenki szereti, ezért örömmel látott képesség.
Unhindered: Embereink mozgás közben figyelmen kívül hagyhatják a terep hátráltató hatásait. Az esetleges fedezékek átugrálása mindig praktikus, főleg a Charge képesség birtokában.
Mint már említettem, rengeteg élettel gazdálkodhatunk ezen egységeknél, de ennek komoly ára van, ugyanis hírből sem ismerik a védekezést. Fehér védőkockák, defenzív surge nélkül. Nem egy életbiztosítás. Az akadálymentes kettes mozgás ész offenzív Crit viszont kiváló közelharcossá teszik ezt az egységet. Főleg, az két fekete kockás támadással. A távolsági támadás engem személy szerint nem győzött meg, maximum akkor lőném el, ha nagyon nincs más lehetőségem.
A kettes Courage érték a piros kockák miatt nagyon baráti, emiatt megérheti esetleg a Duck and Cover-t megjátszani, de ez pl. nem egy olcsó fejlesztés.
Fejlesztések:
A megfelelő hírszerzési infókkal felvértezett egységeink a deploy szakaszban rögtön a lerakás után azonnal végrehajthatnak egy 1-es sebességű manővert. Olcsó, praktikus, minden egység szereti.
"Szia, cica! Van gazdád?" Valahogy így lehetne jellemezni az új gránátot. Ugyanúgy 5 pontba kerül, mint a többi, viszont piros kockával dobálhatjuk és ad nekünk egy offenzív Crit képességet is, ha benne van a támadó kockáink között. Gyakorlati tapasztalataim alapján nagyon OP kis gránát, viszont a fedezékeket nagyon nem szereti. Kivéve, ha csak critet dobunk. Akkor minden mindegy.
Bővíthetjük a csapat létszámát a fenti úriemberrel, aki rögtön bebikázza a távolsági sebzésünket. Az Impact és a Pierce önmagáért beszél, de a 35 pontot kicsit borsosnak érzem, még ha így 12 HP-s is lesz az osztag.
Közelharci támadás közben, ha sérült az egységünk (van rajta wound token) és/vagy van egy elhullott mini a csapatból, akkor hozzáadhatunk 1 db pirosat a támadó kockáinkhoz. Nem karakterenként egyet, hanem összesen egyet! Ez viszont szinte kötelező a csapatnak, ha a közelharcot kívánjuk előnyben részesíteni!
Amennyiben egy sérült (wound tokennel rendelkező) trooper egységet támadunk, akkor a támadó kockák eldobása után kapunk egy aim tokent (amit persze felhasználhatunk rögtön a kockamódosításnál). Az 1 HP-s egységek nem lehetnek sérültek, mert rögtön meghalnak, szóval ez a fejlesztés leginkább a hősök, illetve az egységenként több HP-val rendelkező osztagok ellen jó. A mezei gyalogok immunisak rá, bár kétlem, hogy ez vigasztalná őket, amikor bekapják a lövéseket. Ha hősökre vadászunk és közelharcban rájuk megyünk, akkor szintén erősen ajánlott fejlesztés.
Konklúzió:
Hát, nem is tudom. Nagyon érdekes osztag ez a vuki, nem is mindig tudom, hogy mit lehetne kezdeni velük. Ha esetleg a Royal Guard-okhoz hasonlóan sebet tudnának átvállalni, akkor alap emberek lennének minden seregben, de így egy nagyon offenzív, nagyon sebezhető egységet kapunk. Ha a célba érnek, akkor iszonyat pusztításra képesek, de addig sajnos nagy az út. Sok gyakorlással és a harcmező megfelelő elemzésével viszont félelmetes ellenfelek lehetnek.