CARIDA ACADEMY

CARIDA ACADEMY

Star Wars Legion: Chewbacca áttekintés

2019. január 27. - LtPetya

Eljött az ideje a lázadók első operative rangú egységének ideje. Lássuk, hogy mivel is tudja harcunkat segíteni a Falcon legendás másodpilótája.

swl24_box_left.png

Chewbacca

swl24_cardfan_unit-card.png

Mint már említettem, hősünk operative rangban tevékenykedik, úgyhogy egyelőre nincsen párja a rebel oldalon. De minek is neki, amikor ő a commanderek társaságában érzi jól magát! Node ne rohanjunk ennyire előre.

110 pontba kerül, ami teljesen jó ár egy hasonló képességű karakterért. Sőt, talán kevésnek is tűnhet egy Bobához, vagy Skywalkerhez képest.....

Enrage 4: Ha 4, vagy több sebzés van Chewbaccán, akkor a Courage értéke megszűnik. Magyarán immunis lesz a Suppression tokenekre (nem osztható ki neki). Nincs akció vesztés, nincs pánik, csak úgy mint Vader-nél. Első látásra nem is rossz, főleg, ha még commander lenne a szőrös barátunk. Továbbá megkapja a Charge képességet. Ez már ismerős lehet akár Luke-tól, vagy más közelharci egységtől. Mozgás akció után végrehajthatsz egy ingyenes melee támadást. Természetesen az aktivációnkénti 1 darab támadás továbbra is érvényes, úgyhogy nem rohangálhatunk körbe-körbe és üthetünk le mindenkit.

Expert Climber: A Kashyyyk lakóinak nem okoz gondot az óriásfákon rohangálni, miért okozna pont hősünknek? Amennyiben mászásra kerül a sor, akkor Chewbacca nem dob kockákat az esetleges kapaszkodás közbeni sérülésekre.

Guardian 3: Nincs mit szépíteni, egy ilyen jóbarát mindig elkél a csapatban. Drága vukink örömmel bevállal 3 sebzést egy range1-ben és látótávolságban lévő baráti egységtől, amennyiben az távolsági sebzést szenvedne el. Felhívnám a figyelmet, hogy magának a Guardian-nak nem kell a támadó látótávolságában lenni, elég csak a védőnek!

Ezt a képességet nézzük meg egy kicsit részletesebben. A támadó kockák eldobása és módosítása után lép életbe a hatás és a Guardian értékünknek megfelelő normál hit értékeket átvállalhatjuk a célponttól. Kritet nem! A Guardian a védőkockájával dob az átvállalt sebzésekre, ha van, akkor használja a surge képességét. Amit nem tud kivédeni, azt a sebzést elszenvedi. Ezért a cselekvésért nem kap Suppression tokent! A maradék sebzést a védekező fél próbálja kibekkelni. A védő akkor is megkapja a Suppression tokent, ha a Guardian véd ki helyette helyette! A támadó használhatja a Pierce képességét mind a védőn, mint a Guardian-on. Itt a saját döntésének megfelelően eloszthatja a Pierce értékét a karakterek között. Pl. egy Pierce 2-es támadó Chewbaccának egy védőértéket, illetve az általa védett Han-nak szintén egy védőértéket közömbösít. Vagy kettőt csak az egyik karakternek. A Cover értékét a Guardian nem használhatja. Bár nem elképzelhetetlen, hogy önfeláldozó vukink egy barikádot cipelve vetődik Han elé :D

Teamwork: Han Solo: Ha egy baráti Han Solo egység range 1-2-ben (látótáv nem kell!) kap egy aim és/vagy dodge tokent, akkor Chewbacca is kap egyet ugyanabból a tokenből. És mindez fordítva is igaz. Ha a vuki kap ugyanilyen tokeneket, akkor Han is megkapja! Ez egy remek együttműködés, bár kicsit pontigényes.

Unhindered: Hősünk mozgás közben figyelmen kívül hagyja a terep hátráltató hatásait. Az esetleges fedezékek átugrálása mindig praktikus, főleg, ha már él a Charge képességünk.

Chewbacca 9 HP-val rendelkezik, ami rengetegnek tűnhet, de a gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy ez nagyon gyorsan ki tud merülni. Miért is? A fehér védőkockák, illetve a defenzív surge hiánya eléggé beszűkítik a védekezési lehetőségeinket és az átvállalt találtok is eléggé le tudják csökkenteni az életünket. A Courage érték 2, de ezzel nem sokat kell törődnünk, mert általában gyorsan az Enrage.

A fegyverzet viszont már érdekesebb. Közelharcban 4 piros kocka! Ezt még Luke is megirigyelheti, főleg, ha még a Tenacity-vel hozzácsaphatunk még egy pirosat. Távolsági harcra a megbízható számszeríjra számíthatunk. Az Impact 1 és a Pierce 1 figyelemre méltó. És persze az offenzív surge Crit!!!!

Minden operative rendelkezik Command kártyákkal, lássuk:

swl24_card_common-cause.png

Az 1 pip-es kártya kijátszásával Csubi és Luke kap order tokent. Amennyiben az egyikük aktiválásra kerül, akkor közvetlenül utána aktiválhatjuk másikukat is, feltéve ha van egy faceup order tokenjük. Távolsági megkötés nincs, akár a pálya két oldalán is együtt tudnak működni hőseink. Nem rossz.

swl24_card_brains-and-brawn.png

2 pip és Leia lesz az országos cimboránk. Ha Leia végrehajt egy távolsági támadást, akkor ha vukink nincs éppen közelharcban(melee/engage) és range 1-3-on belül (látótáv is kell) van a célponttól, akkor az egyik távolsági fegyverét hozzáadhatja Leia támadó kockáihoz. A fegyver képességei is hozzáadódnak, szóval a bowcaster esetén jön az Impact 1 és a Pierce 1 is!

Szerintem a jövőben lesznek a karakterekhez extrán hozzákapcsolható fegyverek is, úgyhogy a repertoár bővülhet.

swl24_a1_notorious-scoundrels.png

És itt is van mindenki kedvence! Kijátszása után a két jóbarát kap ordert és extraként visszavehetjük az egyik már elhasznált Han Solo Command kártyát a kezünkbe! Mivel Solo-nak az összes kártyája módfelett praktikus, ezért nem is ecsetelném az előnyöket.

Fejlesztések:

swl23_tenacity.png

Közelharci támadás közben, ha sérült az egységünk (van rajta wound token) és/vagy van egy elhullott mini a csapatból, akkor hozzáadhatunk 1 db pirosat a támadó kockáinkhoz. Nem karakterenként egyet, hanem összesen egyet!

swl18_a2_hunter.png

Na ő egy érdekes fejlesztés. Amennyiben egy sérült (wound tokennel rendelkező) trooper egységet támadunk, akkor a támadó kockák eldobása után kapunk egy aim tokent (amit persze felhasználhatunk rögtön a kockamódosításnál). Az 1 HP-s egységek nem lehetnek sérültek, mert rögtön meghalnak, szóval ez a fejlesztés leginkább a hősök, illetve az egységenként több HP-val rendelkező osztagok ellen jó. A mezei gyalogok immunisak rá, bár kétlem, hogy ez vigasztalná őket, amikor bekapják a lövéseket.

swl20_a2_emergency-stims.png

Amennyiben sebzést kapunk, akkor 2 wound tokent rárakhatunk erre a kártyára ahelyett, hogy elszenvednénk őket. A csatolt karakter következő aktivációja végén a kártyán lévő összes sebzést el kell szenvedni. Most, hogy eljöttek a medic-ek, így már nem csak eltolni tudjuk karakterünk esetleges halálát, hanem akár tovább is húzhatja. A kártya kimerülős, de egy jó Recover akció után akár újra használatba vehetjük! Feltéve, ha élünk még.

Konklúzió:

Mit is ad Chewbacca seregünknek? Sokat is, meg nem is. Támogató képességei kimagaslóak, főleg ha Han is a seregben van. Támadásai erősek, Command kártyái praktikusak. Cserébe a védelme a sok HP ellenére csapnivaló. A defenzív surge hiánya miatt igazi hazárdjáték vele cover és dodge token nélkül operálni. Amikor pedig bekapcsol az Enrage, akkor búcsút mondhatunk a Suppression tokenből fakadó védelemnek is. Talán a melee lehet az egyetlen kibúvó, hogy ne lőjék cafatokra szegény bundásunkat. Sok gyakorlás és türelem szükséges ehhez a vukihoz, de ha mindezeken végig megyünk, akkor fontos pillér lehet a seregünkben.

A bejegyzés trackback címe:

https://carida.blog.hu/api/trackback/id/tr5914591366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása