CARIDA ACADEMY

CARIDA ACADEMY

Star Wars Legion: Akciók és kulcsszavak 1. rész

2019. március 26. - LtPetya

Ez a cikk már egy ideje tervben volt, illetve sokan kértétek is. A Legion teljes szabályrendszerét véleményem szerint nem lehetne ebben a formátumban elmondani, ehhez inkább próbajátékok szükségesek, mint a többi társasjátéknál. Ezekből sokat tanulhatunk, de ha egy-két szabály rosszul rögzül, akkor abból könnyen meglepetés, vagy neadjisten vita lehet az asztalnál. Most megpróbálom a legszükségesebb tételeket közérthetően előadni a perpill legfrissebb Rules Reference-re támaszkodva (1.3.0).

1450764007542.jpg

Első körben vegyük az egységeink által elvégezhető akciókat. Mint tudjuk, minden egységünk alapvetően két akciót végezhet el az aktivációja során. Ezt a számot csökkentheti egyre a Courage értékünkkel megegyező, vagy meghaladó Suppression tokenek száma, illetve növelheti pár kártyahatás, vagy passzív képesség, mint pl. Vader New ways to Motivate Them command kártyája, a Dauntless keyword, stb.

Fontos megjegyezni, hogy a Free Action-ök (ingyenes akciók) nem számítanak bele a 2 akciónkba, így ezeket bármikor elvégezhetjük az aktivációnk során.

swl21_a2_proton-charge-saboteur.png

swl08_general-weiss.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 A kártyákon szereplő akciók típusát az előttük lévő nyíl mutatja. Pl. a Proton Charge Saboteur tényleges akcióként tudja elhelyezni az aknáját, ezzel szemben General Weiss free action-ként adja oda nekünk az Arsenal keyword-öt.

Minden akciót (free és normál is) a Move (mozgás) kivételével csak egyszer végezhetünk el a aktivációnkban!

- Move (mozgás)

A legalapvetőbb akció, addig csinálhatjuk, amíg bírjuk akcióval. Alkalmazása esetén egységünk a tőle telhető legnagyobb sebesség sablonnal végrehajthat egy mozgást. A mozgást bármikor rövidebbre szabhatjuk, ha taktikánk úgy kívánja (kivétel a Compulsory Move, de erről később), viszont vannak olyan tereptárgyak, mint pl. a barikád, melynek átugrása/átmozgása során eggyel csökkentetnünk kell a sebességünket, minimum 1-re.

A mozgások közé tartozik még a Pivot is, de róla szintén később.

A mozgás akciók triggerelik az aknákat és a standby tokenes egységeket. A Charge, Relentless, meg társai a Move után aktiválódnak.

- Attack (támadás)

Aktivációnként egyszer hajthatjuk végre a rendelkezésünkre álló fegyverekkel, olyan célpontok ellen, amelyek megfelelnek a távolsági és látótáv kritériumoknak. Alapvetően egy támadás során több célpontot is támadhatunk, ha körülményeink ezt megengedik. Megpróbálom példával illusztrálni:

Stormtrooper osztag felszerelve rakétával és gránátokkal támad. Az ugyanazon típusba tartozó fegyverekkel, mint pl. a basic E11-es fegyverekkel kizárólag csak 1 célpontot tudunk támadni! Viszont, van nekünk egy rakétánk is, ami külön is megcélozhat egy másik célpontot. Ha akarunk, akkor lehet egy harmadik célpontunk is, ha kijelölünk pár embert gránáthasználatra. Szóval 1. célpontra lő a rakéta, 2. célpontra 2 trooper az alap fegyverével, 3. célpontra pedig 2 trooper dob egy- egy gránátot. 

Támadásból van távolsági (ranged) és közelharci (melee). A távolságinál a védekező fél használhat fedezékeket és a Suppression tokenek előnyeit, illetve bizonyos hatások is csak itt működnek. Ha távolsági támadást hajtunk végre, akkor a védekező fél kap egy Suppression tokent, ha minimum egy érvényes találatot dobunk. Ha a célpont kivédi, akkor is jár, elég csak kidobni.

Közelharcban nem érvényesülnek a fedezékek, egyedül a Dodge használható védelemhez. A miniknek base contact-ba kell lenniük egymással és csak a rendelkezésükre álló közelharci fegyvereket használhatják. A védő fél nem kap utána Suppression tokent!

-Aim (célzás)

Egységünk kap egy Aim tokent, melyet támadásnál felhasználva újradobhatjuk 2 db támadókockánkat. Akár több Aim tokent is elkölthetünk, ha valamilyen úton-módon több áll rendelkezésünkre!

A Precise keyword és fejlesztések segítségével az aim token elköltése kettőnél több kocka újradobását is lehetővé teszi.

- Dodge (kitérés)

Egységünk kap egy Dodge tokent, amit a védekezésünknél hasznosíthatunk, hogy a fedezékek adta bónusz mellet még az elköltött Dodge tokenekkel egyenértékű támadókockát eltávolíthassunk.

- Standby (készenlét)

Egységünk kaphat egy Standby tokent, ha az aktivációja során nem hajtott végre támadás akciót! A Standby token hordozó bármely range 2-ben és látótávban történő ellenséges akcióra reagálhatnak úgy, hogy a végrehajt egy ingyenes támadást, vagy mozgás akciót.

Pl. Vader besétál a Standby tokenes egységünk hatótávjába, ami itt range 2 és használná a Relentless képességét, hogy rögtön a mozgás után hozzánk vágja a fénykardját. A Relentless használata előtt dönthetünk úgy, hogy elköltjük a Standby tokent. Ha a token Snowtrooperen van, akkor a token adta ingyenes mozgás után lőhetünk is egyet a Steady keyword miatt!

Amennyiben a Standy token birtokosa kap egy olyan támadást, ami miatt Suppression tokent kapna, akkor a Standby token leesik!

Földi járművek is tudnak Standby akciót végrehajtani, de róluk rögtön leesik a token, ha bármely más akciót végrehajtanak a Standby után!

- Recover

Recover akció végrehajtása esetén az egységünkön lévő összes Suppressioin tokent eltávolíthatjuk és kimerült képességeinket/fegyvereinket újra aktív állapotba helyezhetjük.

- Kártya akciók

Ez egy komplexebb alcsoport, mindet nem fogom felsorolni, inkább a lényegesebbekre koncentrálunk.

A Force fejlesztés kártyát nagy része Free actiont ad, viszont kimerülnek a használat után (exhaust).

swl01_force-push.pngswl01_saber-throw.pngswl01_jedi-mind-trick.png

Üdítő kivétel a Saber Throw, ami viszont normál támadási akciónak számít, ezért az aktivációnkénti egyszeri limit vonatkozik rá.

Pilótáink is ingyen akciót adnak, illetve ki is merülnek ettől, viszont a régebbi motorosok inkább egy-két egyéb képességünkre raknak rá egy lapáttal.

Wedge a kimerítéséért cserébe "Full Pivot" keyword-öt rendel járművünkhöz az aktivációnk idejére. Így a normál 90 fokos pivot helyett 360 fokban forgathatjuk járművünket, ha esetleg egy pivot akció mellett döntünk.

swl09_wedge-antilles.pngswl08_general-weiss.png

Weiss ad nekünk egy Arsenal 2-öt. Ha ezt mondjuk az AT-ST fedélzetén teszi, akkor a kettőt összeadva máris van egy Arsenal 4-ünk, amivel egy támadás alatt akár négy fegyverünket is elsüthetjük egy, vagy több célpontra (fegyver karakterisztika függő).

Aknák. Aknáink kihelyezése és élesítése szintén akcióba kerül! A felrobbantásuk viszont nem, ezt bármikor megtehetjük (ha bármely egység, akár az ellenfélé is, végrehajt egy akciót, utána máris robbanthatjuk az aknánkat, feltéve, ha még életben van az oldalunkon olyan egység, mely rendelkezik ezzel a képességgel. Táv és láthatóság nem számít.)

swl19_a2_sonic-charge-saboteur.png

swl21_a2_proton-charge-saboteur.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Javító és orvosi droidjaink ingyenes akcióként végzik a dolgukat, egyedül arra kell figyelnünk, hogy képességüket aktivációnként egyszer használhatjuk.

swl26_2-1b.png

swl26_r5.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy gyors kitérő még a végére a Pivot és a Compulsory Move világába. A Pivot-ot már említettük Wedge kapcsán, a lényege, hogy járművünket, vagy lövegtornyunkat egy helyben tudjuk forgatni, maximum 90 fokos szögben. Aknákat, Standby tokeneket aktiválja, lévén mozgási akciónak számít! A Compulsory Move nagy sebességű járműveinkre jellemző. Szövegezése szerint aktivációnk után közvetlenül végre kell hajtanunk egy teljes sebességű mozgást. Amennyiben ez akadályozva van bármilyen körülmény által, akkor a sebességünk értékének megfelelő sebzést szenvedünk el. A manőver végrehajtása után jöhet a 2 db normál akciónk. Fontos megjegyezni, hogy a Compulsory Move a nevével ellentétben nem mozgás akció, tehát nem aktivál sem aknát, sem Standby-t!!!

Perpill egyéb nem jut eszembe a témához, de kommentben örömmel várom, hogy szerintetek mit hagytam ki, illetve, hogy kérdéseket, részletezési javaslatokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://carida.blog.hu/api/trackback/id/tr8114677338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása