CARIDA ACADEMY

CARIDA ACADEMY

Star Wars Legion: Battrep 190307

2019. március 07. - LtPetya

Jöjjön egy "kis" battrep a tegnapi Máté barátommal vívott rekord hosszú meccsünkről. A 4 órás játékidő alsó hangon megvolt, pedig nem sokat vacakoltunk, kb. folyamatosan pörgött a játék és a tokenek. A vége szuper-fáradság, éhség és persze kiégés, de ez el is várható egy olyan játszmától, ami kb. a hatodik kör végén dőlt el.

A képek minősége sajnos nem lett túl jó, a kapkodás, meg a fáradság nem kedvez a művészeteknek.

sw01.jpg

Először is, mivel ez egy olyan battrep lesz, ahol mindketten kommenteljük a körök eseményeit, ezért itt egy rapid bemutatkozás Mátétól:

"A blog és az év második battlereportjában kicsit rendhagyóbb meccsel jelentkezünk, most mindkét oldal döntéseit leírjuk, mindketten a saját szemszögünkből. Én Máté vagyok, némi terepasztalos háttérrel (40k), és Petyával együtt vágtunk neki a hobbinak. Főleg birodalmi listákat játszok, és ebben a batrepben is ezt az oldalt erősítem. Igyekeztem a gondolatmenetemet és a játékmenetet is egyaránt megjeleníteni, jó szórakozást hozzá."

Setup

setup.jpg

Petya: Ismét egy szellősebb, de immár 1-2 épülettel megbolondított pálya lett a végeredmény. A füves plate-ek light covert, a középen lévő farakás pedig átlőhető volt és adott heavy covert, feltéve, ha az érintett gyalogság leader-e közvetlenül a fedezék mellett állt. Jó szokásunk szerint most is a kondíciók kihúzása előtt felraktuk a barikádokat. Ezzel jól meg lehet bolondítani a játékot, esetünkben ez most ritka jól sikerült.

Máté: A terep kitalálása a kondíciók, felállás és objektívák előtt lett megvalósítva, és mivel az előző jópár játszmában kevés épület/rom szerepelt, gondoltam most jól nézne ki. Igyekeztünk nem túl szellősre csinálni a pályát, a frontvonalas, ülünk és lövünk meccsek szerintem rendkívül unalmasak, és nem igazán kiegyenlítettek. Másik terepasztalos játékokból már volt tapasztalatom, hogy mennyire poén a több emeletes rom tereptárgy, de igyekeztünk "balance"-t tartani, hogy senkinek ne legyen túl nagy előnye.
Megegyezés szerint a középső fás tereptárgy átlőhető volt, illetve base-contactba érve heavy covert adott, a birodalmi felvonuló zónához közelebbi köves terep átlőhetetlen lett, aminek személy szerint nagyon örültem, mert így erre tudtam orientálódni mind a sereggel, mind az objektívákkal. A háromemeletes épület földszintjéről nem lehetett se ki- se belőni, a többi tereptárgyat pedig értelemszerűen a "mennyit takar ki" általános elv szerint használtuk. 

Küldetés:

Sabotage the Moisture Vaporators - Major Offensive - Minefield

Petya: Nos, be kell valljam, se a párafarm, se az aknamező nem a kedvencem, pedig még egyszer sem játszottam őket. Elég volt csak elolvasnom őket és már a hideg rázott. Hát, most viszont sikerült kipörgetnünk mindkettőt, ebből pedig iszonyat katyvasz kerekedett.

Máté: Talán itt követtem el a legnagyobb seggfejséget amit egy baráti meccsen lehet. Kicsit megfűszerezvén a játékot, sikerült egy sose játszott küldetés mellé az aknamező kondíciót draftolni. Nekem kellett szabotálni, Peti barátomnak pedig javítani a párafarmokat. Felvonulási zónától range1-re, a többi párafarmtól range2-re kellett elhelyezni őket, így sikerült felraknom a ház második emeletére. Na ez volt az a lépés amikor tudtam, hogy ellenfelem a halál f*szára kíván el, mivel az egyetlen egysége, ami gond nélkül mászni tud, az AT-RT lépegető, ami viszont gép, így nem tud javítani az objektíván. A másik párafarmot, amit én helyeztem el szintén sikerült jól eldugni, a lehető legmesszebb raktam a lázadó deployment zonetól, így kikerülve a lázadó löveg range-éből. Az aknákkal is viszonylag szerencsés voltam, tudván, hogy ellenfelem imádja a scout kulcsszavas egységeket, elég jól le tudtam limitálni a mozgásterét.

Petya serege:

Leia (Improvised Orders)

Rebel Officer

2x Rebel Troopers (Z-6 trooper, Rebel trooper)

Rebel Troopers (Z-6 trooper, Medical droid)

Fleet Troopers (Scatter Gun, Fleet Trooper)

Rebel Commandos (Sniper, Duck and Cover, Recon Intel)

1.4 FD turret (Barrage Generator)

2x AT-RT (Rotary Blaster)

800 pont

Máté serege:

Veers (Improvised Orders)

3x Stormtroopers (DLT)

Stormtroopers (Comms technican, Comms Relay, DLT)

Snowtroopers (Flame, trooper, "piros" gránát", Recon Intel)

Boba Fett (Stims, Recon Intel)

2x Sniper Team

Royal Guard (Electrostaff, Tenacity, Enviromental Gear)

797 pont

setup01.jpg

Máté, mivel hozzá került a kezdemény, ezért nem kegyelmezett az objektívák felhelyezésénél. A képen pirossal jelölve a aknák és sárgával az az elvetemült húzás, amivel ez a szégyentelen elhelyezte az egyik párafarmot! :D

Mindkettőnk seregében rengeteg gyalogság szerepelt, igazából a két AT-RT volt az egyetlen nem trooper alapú egység, ez a tény pedig máris intenzív fejvakarásra késztetett az aknamezőt látva.

1. kör

1b.jpg

Petya: a tervem a kedvezőtlen feltételek miatt roppant egyszerű volt. Mivel a négyből három akna engem korlátozott, ezért ezeket mielőbb ki kellett vonnom a játékból, mert magát a felvonulásomat is akadályozták. A felesleges véráldozatok elkerülése végett ez a munka a két AT-RT-re hárult. Illetve hárult volna, mert bár a Standing Orders kiadásával a token az egyik lépegetőhöz került de a maradék kettő Support tokenem valahogy nem akart előkerülni a random húzásoknál. Alul a generátoroknál a Commando, illetve a Fleet troopák a Kopi (generic commander) vezetésével igyekeztek oldalba kapni a birodalmi csoportosulást, de csak lassú előrenyomulásra számítottam a táv miatt. Középen a sűrű fedezékrendszer miatt a csapataim össze-vissza meneteltek, igyekezve kihasználni minden fedezéket, amit találnak, lehetőleg úgy, hogy az aknakereső lépegetőnek szabad utat hagyjanak.

Közben Orbital Veers és a Sniperek kezelésbe vették a Tányérturret-et, aki nagyon sokat nyögött, hogy valahogy túlélje ezeket a csapásokat. A Stormtrooperek a DLT-vel range 4-ből küldtek meg pár kósza lövést. Veszteségeim nem igazán voltak, csak 1-2 seb az aknaszedőn. Fett egy akcióból felugrott a házon lévő párafarmhoz, úgy, hogy a ház karakterisztikája miatt lőhetetlen volt. Nem voltak túl jók a kilátásaim.

Máté: Bár épphogy, de egy egész ponttal alávágtam Peti listájának (800p rebel, 799p imperial), így nálam volt a kezdeményezés. Nem akarom az időt húzni minden egyes egység felpakolásának gondolatmenetével, így inkább csak a főbb terveket osztanám meg. A mesterlövész alakulatokat igyekeztem Leia elől elrejteni, Bobával a jump2 és a scout1 miatt igyekeztem a tetőtéri párafarm felé orientálódni. a royal guard csapattal az hátsó objektívát akartam szétverni. Az ellenfelem által lerakott aknák kikerülése nekem nem volt nagy probléma, viszont a farakás melletti párafarm lerohanása szóba se jöhetett. Emiatt a torony és lépegető oldalit akartam elfoglalni, ezért ide osztottam több corp egységem is.

A felrakás után rögtön ellőttem a Maximum Firepower kártyát, így Veers-t tudtam aktiválni, és az aim tokeneket ki tudtam osztani, valamint a lövegtoronyba is sikerült pár sebet becsavarni. Szerettem volna minél hamarabb megszabadulni tőle, hogy a fenti párafarmot szét tudjam verni. Bobával céltudatosan a ház tetejére mentem, és sikerült úgy elrejtenem, hogy ne tudjanak rálőni, viszont base-contactba legyen a célponttal. Néhány sniper és range4-es DLT lövést sikerült még eleresztenem, de itt a lényeg inkább az lett volna, hogy kicsit felpuhítsam Peti haderejét, és hogy ne sikerüljön túl nagy teret lezárnia előlem.

1a.jpg

 

2. kör

 

2ax.jpg

Petya: a második körben igyekeztem megoldani a középen kialakult forgalmi dugót, illetve egy Orbital Leia kártyával megoldani a módfelett idegesítő sniper problémát. Ez úgy ahogy sikerül, de közben félve nézegettem Fett felé, aki már tönkreverte a fenti párafarmot, ezért bármelyik pillanatban várható volt, hogy beesik az embereim közé valami undorító fegyverrel. A Standby tokennel nem érte volna meg várni, hogy ellenfelem megmozdítsa, mert így is elég komoly tűzpárbajt vívtam a Veers vezette a Stormtrooperekkel. A legutolsó aktivációval végül Fett leugrott, lőni nem tudtam rá.

A Fleet troopák egy Kopitól kapott dodge token birtokában nekirohantak az aknamezőnek és a sniper kereszttűzben 1 halott árán felszámolták azt. Igazából baromi mázlim volt ott a védődobásoknál, mert a sztyeppén semmi fedezékem nem volt. A Turretem és az AT-RT egész jól tartotta a másik oldalt, de már kezdek egész sok sebzést bekapni, ezért a lépegetővel elindultam az aknamezőn át a legközelebbi párafarm felé, nehogy az oda induló két osztag birodalmi szétkapja. Amúgy itt elég vacakul álltam, mert semmit nem javítottam a farmokon, ezzel szemben a birodalom már 4 sebet kiosztott. Az idő meg csak ketyegett, kilátásaim nem voltak túl rózsásak. Egyetlen dolog vigasztalt, hogy nem igazán vesztettem embert, ezzel szemben a Birodalmiak egész szép ütemben fogytak.

Máté: Itt a Coordinated Firepowerre esett a választás, mivel Peti egységei kezdtek egy kicsit kurva gyorsan közeledni, és tudtam, hogy jobb offenzívát sikerült indítania, amíg én megosztottam az erőimet, hogy rögtön a küldetéssel foglalkozzak. Többé-kevésbé sikerült is az elgondolás, és szerencsére a rebel commandos sem tudott beérni range háromba, illetve a fleet troopers range kettőbe, hogy számottevő kárt okozzon. Eközben nekem a royal guardok beértek talpkontaktba a párafarmmal, és az ott elhelyezett akna is csak egyszer robbant fel, amit le sikerült mentenem. A lázadók nem voltak ennyire szerencsések, ott a lépegetők kezdték az aknákat felszedni, és kaptak is sebzést, kisebb szerencse. A kör végére hagytam az operatív lépést, és bemozogtam majdnem közelharci távba Bobával.

2b.jpg

 

3. kör

 

3ax.jpg

Petya: meglepő módon az utolsó akna nem robbant fel az AT-RT alatt, az viszont a kritikus találattól mozdulatlan lett, legalábbis én lusta voltak két akcióért megmozdítani, ezért bunker üzemmódba kapcsolt és nekiállt megölni mindenkit, aki előtte sertepertélt, itt segítségére volt a Tányérturret is. Fett eközben előkapta a lángszóróját és beugrott a legközelebbi rebel bolyba, ahol hatalmas szerencsémre "csak" 4 embert ölt meg, miközben a melee védelmét élvezte. Én közben a No time for Sorrows-al igyekeztem minél több távot lefaragni, illetve végre javítani párafarmomat.

Kezdett megjönni a harci kedvem, Máté pedig elkezdte megtépázott seregeit a központi épület takarásába visszahúzni. Eközben a Royal Guardok végeztek a maguk farmjával és elindultak a harcmezőre. Mihamarabb át kellett csoportosítanom az erőimet, hogy a 8 HP-s gőzhengernek útját állhassam.

Egy parádés disengage segítségével sikerült elszakadnom Fett-től, akit minden erőmmel lőttem, így végül sikerült még ebben a körben levenni. A rajta lévő stim pack-et mindketten elfelejtettük, így simán életben maradt volna a következő körre....

Máté: Ebben a körben értek rendesen veszteségek, a fenti párafarmra se tudtam jól rászaladni, a lövegtorony nem esett le időben, és rendesen megtépázta a csapataim. Eközben a pálya középső részén beért a lázadó sereg range háromba, és rendesen szétlőtte az ott állomásozó rohamosztagosaim és scoutjaim. Itt már végzett Boba a feladatával, és beküldtem a sűrűjébe, hogy a lázadókat tartsa fel, a lángszórós kártyáját játszottam ki, ami range egyben és közelharcban is működik. A többi csapatomat, köztük Veers-t és a command relayes csapatot elkezdtem kivonni a harcból, hogy a házrom túloldalára kerüljenek, lehetőleg a nagy tűzerő látómezején kívülre. A közelharcban Boba elég eredményes volt, de ellenfelem inkább kimozgott, így szinte bármi lőhette szegény fejvadászomat, és rendesen kapta is a pofont. A negyedik kört már nem érte meg, viszont rengeteg akciót elhasznált erre Peti, így a célját elérte az én olvasatomban. Természetesen így a bountyért járó victory pointot buktam, de ezt hajlandó voltam beáldozni.

3b.jpg

 

4. kör

 

4b.jpg

Petya: nos, itt kezdődtek a bajok. A bal szárny megszűnt létezni, mert az utolsó birodalmi sniper, illetve DLT-s kollégái lelőtték mind a Tányérturret-et, mind az AT-RT-t, ezért ezen a fronton megszűntem létezni.

Itt már a fő célom a döntetlen volt, amihez legalább két javítást kellett kellett csinálnom a házban lévő párafarmon, illetve ellenfelemet elrettenteni az utolsó érintetlen farmtól. A terv az volt, hogy a Kommandó megöl mindenkit, aki ki mer nézni a ház szélén, a Fleet-ek és Kopi megmássza a házat és javít. A maradék csapatok pedig megpróbálják Mátét visszatartani az objektívektől. A beérkező Royal Guardok miatt ez nem tűnt egyszerűnek.

A terep iszonyat akadályozott a kibontakozásban, már agyilag is kezdtem fáradni, de folytattam a megkezdett dodge tokenes biztonsági játékot, így a lövéseim, újradobás hiányában, nem voltak túl hatékonyak.

Máté: A snowtrooperek sem érték el céljukat, a torony tűzereje hozzáadva a lépegetőéhez pánikba taszította a srácokat, és a birodalomhoz nem méltó módon megfutamodtak, leszaladva rögtön a pályáról. Itt már kezdtem fontolgatni, hogy valami hiba van a gépben, lehet nem a küldetésre kellett volna rögtön koncentrálnom. Foghatnám a kockákra is ha akarnám, nem egészen statisztikaszerűek voltak a dobásaim, de a kocka már csak ilyen, és a másik pár körben ez a szituáció teljesen megfordult. A royal guards osztag is végzett a párafarmnál, így elkezdtem befelé húzni őket, bár abban még nem voltam biztos, hogy ők is menjenek-e a célpontra, vagy inkább középen tartsák fel ellenfelem modelljeit. Kezdtem erőforrás hiján lenni, fél scout csapattal, két rohamosztagos csapatomból is csak a leader maradt, illetve Bobát is le kellett vennem, így a command kártyáit sem tudtam használni. Maradt hát a Standing Orders ( default 4 pipes, 1 unitnak adhatok ki parancsot, és visszakerül a deckbe). A löveg még mindig nem esett le, viszont egy AT-RT disabled tokent kapott. Ennek csak annyi hátránya volt, hogy egy fel nem robbant aknán ült, és kibaszottul sehová sem akart már menni. Pivotolni ugye tudott egy akcióból, és az mozgásnak sem számít. Hát ez pech. Két opciót láttam, hogy hogyan nyerhetem meg a derbit. Az egyik, hogy Peti vérgőzös lesz, és megpróbál szétlőni teljesen. Ha nincs modellem, az ugye instant win neki. Úgy tippeltem, hogy ha ezt választja, el tudom dugni annyira az egységeimet, hogy kibekkeljem a hatodik körig, és akkor több victory pointtal nyerek. A másik, hogy ha nem próbál meg lemészárolni, akkor muszáj lesz a tetőtéri objektívára felmennie, talán lesz egy kis kár benne de valószínűleg kijavítják, nekem pedig rá kell rohannom arra, ahonnan a snowtrooperek megfutamodtak. Ha nem kezdi el időbe javítani, nyerek, vagy döntetlen.

4a.jpg

 

5. kör

 

5bx.jpg

Petya: ketyegett az óra, ellenfelem pedig már rájött a céljaimra, ezért igyekezett minél jobban keresztbe tenni nekem. A bal oldali, egy szem túlélő Stormtrooper teljes gázzal elindult a még érintetlen farm felé, a többiek pedig igyekeztek oldalazó tűzzel ritkítani a csapataimat, miközben a Guard-ok már mentek is, hogy melee-ben akasszák meg az előrenyomulásomat. És persze maradt még egy akna is......

Itt pedig eljött az est "Whattaf*ck!!!" pillanata! Az történt ugyanis, hogy a Fleetek elkezdtek felmászni a házban lévő farmhoz. Kockáztattam, mondván max. meghal egy emberem kapaszkodás közben, de ez még belefér, ha ebben a körben tudok egyet javítani. Remek "védődobásomnak" hála a négyből három ember meghalt.....

Máté: Valami hasonló történt, kivéve, hogy a royal guardok középre mozogtak, illetve egy sebet kaptak, amivel aktiválódott a tenacity is. Peti célba is vette a háztetőt, valamint sikeresen lövöldözte le a már így is csonka egységeimet. Végre a löveg leesett, már öt kör óta dolgoztam rajta, és a sérültebb lépegető is megsemmisült. Viszonylag tiszta utat sikerült teremteni, a helyzethez képest. A nem várt fordulat az volt, hogy Peti elkezdett pocsékokat gurítani. Ez sajnos velejárója a játéknak, de attól még nyilván frusztráló volt, főleg az ötödik-hatodik körben. A fleet trooperek és a commandere elkezdtek a tetőtéri párafarmhoz mozogni, én pedig a fentit kezdtem megközelíteni. Összességében, ez a kör csak a szerencsén múlott. Gondolom ilyen is kell. Azt hiszem a legtöbbször elhangzott mondat a "nem hiszem el baszdmeg" volt. A lázadók fleet trooperjei megpróbáltak egy akcióból felmenni a háztetőre (clambering). Fehér védőkocka, négyből három mentő, ami itt három halottat jelent. Na hát ez még nagyobb pech, mint ami nekem volt. A commander közben épp csak odaért, kapott pár sebet, és csak kettő maradt neki. Én elvesztettem egy darab egyfős osztagom, aki a párafarm mögé mozgott be, így egy épebb osztaggal rohantam pótolni a kiesett munkaerőt. A royal guardok közben charge képeségüknek köszönhetően némi közelharchoz juthattak, jól teljesítettek a srácok.

5a.jpg

 

6. kör

 

6b.jpg

Petya: itt még meglehetett volna a döntetlen, de a szerencse közbeszólt. A döntetlenhez az alábbi feltételek kellettek volna:

- A fent álló utolsó Fleet lelövése után már csak Kopi maradt mászóképes állapotban és ő is max 1 javítást tudott volna elvégezni.

- A bal oldalon álló három darab Stormtrooper megölése, vagy akció hiányra kárhoztatása. Első körben erre koncentráltam.

Végül egy trooper túlélt két osztagnyi aim tokenes zárótüzet és az aktivációjánál még azt a tetű suppression tokent is levette egy szerencsés dobással, így elvégezte a végső szabotázst. Nem maradt más hátra, mint gratulálni ellenfelemnek.

Amúgy aknára is futottam, de észre sem vettem. Amikor kiszúrtuk, akkor dobtam rá egy aktivációt, de szerencsére nem robbant.

Máté: Peti egységei az utolsó aknára mozogtak, de az besült, így nem történt semmi, én minden erőmmel azon voltam, hogy a feljutott fleet trooper vezető leboruljon, így Veers egy jó lövésével ezt elintéztem. Gyakran történt már, hogy amikor lövéshez jutott Veers, átlagon felüli teljesítményt nyújtott. Tényleg alap ez a commander a birodalmi listában. Közben a három fős rohamosztagos csapatom kapott egy supression tokent, ami azzal fenyegetett, hogy akciót vesztenek, és nem tudnak odajutni és rombolni időben a párafarmhoz. Petinek a fleet trooperrel egy sebet sikerült leszednie a tetőtériről, illetve a középső, fás területen lévőt teljesen megjavította. Kezdett élesedni a helyzet. Leia előremozgott, és dobott három fekete blanket a royal guardokra. Nem befolyásolt volna sokat, de rendesen rontotta a morált a hercegnő bakija. Végül azon múlt a meccs, hogy le sikerül-e vetkőznöm azt az egy supression tokent. Ha nem, és feljut a tetőre a lázadó leader, döntetlen, ha igen, berohanok, és legalább egy ponttal nyerek, még akkor is, ha tényleg felmegy Peti kommandere. Szerintem annyira még sose izgultunk fehér mentőkockán. Tényleg itt már csak a szerencsén múlt, és én vittem a játszmát, nagy mérkőzés volt, végletekig kiélezett.

6a.jpg

Petya összegzése: A rengeteg hátráltató tényező ellenére a második félidőre egészen elégedett voltam a teljesítményemmel és a problémáim megoldásának azt láttam, ha teljesen kiirtom ellenfelemet, ezzel biztosítva a győzelmet. Máté ezt megérezhette, mert a 4. körnél már érezhetően biztonsági játékot játszott sok meneküléssel. Ha van még egy kör a játékból, akkor bármi lehetett volna.

A szerencse faktor szerintem teljes egyensúlyban volt köztünk, így a dobásink, a Fleet kapaszkodás, illetve a Final Stormtrooper esete kivételével, is hozták az átlagot. A rengeteg egység miatt 4 óra körül volt a játékidő, ami minden szempontből megterhelő, főleg egy jó kis munkanap után, de taktikai hibákat nem igazán vétettünk.

Remek játék volt, köszönöm a lehetőséget!

Máté összegzése:

A múltheti csúfondáros vereség után kicsit több időt öltem a sereg összerakásába, és utánanéztem, hogy mik az ajánlott, "must have" egységek a birodalomnál. Az első a Royal Guard egységek voltak, amikkel még sose próbálkoztam, szóval a srácok szűzen jöttek ebbe az ütközetbe, és utólag belegondolva valószínűleg túl defenzíven játszottam velük. A másik ajánlott egység a sniper scout kétfős csapat volt, amikkel játszottam már, de szinte minden egyes alkalommal Leia első vagy második körös coordinated bombardment kártyája semlegesítette. Általában két HQ típusú egységgel szoktam játszani, és gyakran kap Boba Fett is helyet a listámban Ezen kívül szinte minden egyes alkalommal hoztam két osztag 74-Z Speederbikeot. Ebben a listában sokkal inkább a corp egységekre helyeztem a hangsúlyt, így elhagytam a motorosokat és a második HQ-t is. Az commanderem így Veers lett, aki szerintem a legjobb választás a birodalomnál, mindegy, hogy az ember gépesített vagy gyalogos listát hoz. Nagyon jó support egység, az aim tokenek kiosztása főleg akkor ér kincset, amikor a supress tokenek nem akarnak leesni a rohamosztagosokról, illetve hogy maga Veers is le tudja szedni aktivációkor. Az egy pipes kártyája pedig brutálisan elrős, ha nem szopja be az ember a limited visibility kondíciót (előző meccs, még mindig fáj). A mobilitás érdekében Bobát is elhoztam a meccsre, túl jó a jump2 move3 ahhoz, hogy kihagyja az ember. Command kártyákat nézve, a specialist kiegészítőből még bedobtam a coordinated firet, az aim tokenek sose jönnek rosszul alapon.

Első vendégszereplésem végeztével szeretném megköszönni a figyelmet, és Petinek a kiváló és izgalmas meccset. Nem az első játékunk volt, ami a hatodik körben dőlt el, és eredménytől függetlenül szerintem nagyon jó játszma volt. Volt néhány tanulság, amit le tudtunk vonni a játék során, én személy szerint nagyon élveztem.

A bejegyzés trackback címe:

https://carida.blog.hu/api/trackback/id/tr1114675103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása