Drága jó Császárunk mire is menne hűséges testőrök nélkül, akik szó nélkül képesek, akár életüket adni a fizetési csekkek legfőbb kiállítójáért! Lássuk, hogy milyen fából faragták az elit Royal Guard-okat!
Figyelem! Akik hisznek a kitartó munkával elérhető békés nyugdíjas életben, azoknak az alábbi cikk felkavaró lehet!
Imperial Royal Guards
Egy Special Forces slotunk és 75 pont árán teszik tiszteletük eme drága hősök a harcmezőn.
Charge: Egy mozgás akció után végrehajthatunk egy ingyenes közelharci támadást. Fincsi!
Disciplined 2: Ha egységünk kap egy order tokent, akkor levehet magáról 2 Suppression tokent. Hohó, itt aztán termelhetjük magunkra a sárga tokeneket, mert kb. az aktivációnkra egy sem marad rajtunk! Főleg, ha olyan rendes főnökünk van, mint Palpatine, aki passzívan kioszt minden körben egy order tokent a range 1-2-ben lévő baráti Royal Guardoknak.
Guardian 2: A beosztott szeresse főnökét, ez cégünk egyik alapelve. Szeretett őreink örömmel bevállalnak 2 sebzést egy range 1-ben és látótávolságban lévő baráti egységtől, amennyiben az távolsági sebzést szenvedne el. Felhívnám a figyelmet, hogy magának a Guardian-nak nem kell a támadó látótávolságában lenni, elég csak a védőnek!
(A tájékoztatás kedvéért: "Ezt a képességet nézzük meg egy kicsit részletesebben. A támadó kockák eldobása és módosítása után lép életbe a hatás és a Guardian értékünknek megfelelő normál hit értékeket átvállalhatjuk a célponttól. Kritet nem! A Guardian a védőkockájával dob az átvállalt sebzésekre, ha van, akkor használja a surge képességét. Amit nem tud kivédeni, azt a sebzést elszenvedi. Ezért a cselekvésért nem kap Suppression tokent! A maradék sebzést a védekező fél próbálja kibekkelni. A védő akkor is megkapja a Suppression tokent, ha a Guardian véd ki helyette helyette! A támadó használhatja a Pierce képességét mind a védőn, mint a Guardian-on. Itt a saját döntésének megfelelően eloszthatja a Pierce értékét a karakterek között. Pl. egy Pierce 2-es támadó Chewbaccának egy védőértéket, illetve az általa védett Han-nak szintén egy védőértéket közömbösít. Vagy kettőt csak az egyik karakternek. A Cover értékét a Guardian nem használhatja.")
Embereink fejenként 2 HP-val és kettes Courage értékkel rendelkeznek, ami máris elit szintre emeli őket. Surge értéket ne is keressünk, van helyette piros védőkockánk, ami teljes mértékben megfelel a birodalmi szabványnak. Mind a közelharci, mind a távolsági fegyverzet potens. A pisztoly hozza a Scoutok tűzerejét, még ha csak range 1-2-ben is működik. A pika meg önmagáért beszél. Ne feledjük, hogy a Guardian akkor is működik, ha éppen közelharcban bunyózunk valakivel!
Fejlesztések:
A megfelelő hírszerzési infókkal felvértezett egységeink a deploy szakaszban rögtön a lerakás után azonnal végrehajthatnak egy 1-es sebességű manővert. Olcsó, praktikus, minden egység szereti.
Ugyanúgy 5 pontba kerül, mint a többi gránát, viszont piros kockával dobálhatjuk és ad nekünk egy offenzív Crit képességet is, ha benne van a támadó kockáink között.
25 pontért beszáll még egy Guard az osztagba, aki eléggé be tudja bikázni a közelharci védekezésünket. Amíg a mini életben van, addig közelharcban immunisak vagyunk a Pierce-re! Luke máris veszi a buszjegyet hazafelé, de tükörmeccs esetén Vader is sírva fakad, ha egy ilyen csapattal keveredik táncba. Annyi megkötés van, hogy közelharc esetén kötelező ennek a karakternek a két fekete támadókockáját használnunk. Egye fene, belemegyünk.
Közelharci támadás közben, ha sérült az egységünk (van rajta wound token) és/vagy van egy elhullott mini a csapatból, akkor hozzáadhatunk 1 db pirosat a támadó kockáinkhoz. Nem karakterenként egyet, hanem összesen egyet! Ez viszont szinte kötelező a csapatnak, ha a közelharcot kívánjuk előnyben részesíteni!
Amennyiben egy sérült (wound tokennel rendelkező) trooper egységet támadunk, akkor a támadó kockák eldobása után kapunk egy aim tokent (amit persze felhasználhatunk rögtön a kockamódosításnál). Az 1 HP-s egységek nem lehetnek sérültek, mert rögtön meghalnak, szóval ez a fejlesztés leginkább a hősök, illetve az egységenként több HP-val rendelkező osztagok ellen jó. A mezei gyalogok immunisak rá, bár kétlem, hogy ez vigasztalná őket, amikor bekapják a lövéseket. Ha hősökre vadászunk és közelharcban rájuk megyünk, akkor szintén erősen ajánlott fejlesztés.
Konklúzió:
Nehéz a sorsa a játékosoknak, mert a mezei 800 pontos meccseken csak 3 Special Forces osztag alkalmazható és a Death Trooperek közeledtével eléggé el vagyunk látva lehetőségekkel. Kivéve, ha Palpi a pályán van, mert akkor ingyen, slotfüggetlenül felrakhatunk egyet a Guardokból. Persze a pontértéküket be kell számítanunk.
Node, mire is jó ez az egység? Vader és Palpi is imádja, ha ilyen kaliberű egységek kísérik. Sőt, igazából minden egység szereti! Jó minden harcmodorban, piros a védőkockája, kell ennél több? Minden birodalmi játékosnak kötelező minimum egy dobozzal beszerezni, mert tökéletes golyófogók/aprítógépek!